NAK JOINT

Mai La Klik Tengok Promo Best

Sabtu, 13 September 2014

Ehh !!! Betul ke coklat di Langkawi murah..



Salam semua...yang sudi jengui kat blog aku ni. Dimulakan dengan pix kengkawan aku yang segak ni. Walaupun umuq dah lingkungan baca Majalah MIDI
 #matilah aku kalau depa baca
tapi hampa tetap cun dan meletup...
Ekceli saja la nak wat review cekelat cekelat yang ada kat Langkawi nun.
Depa kata murah sangat ...betui ka ?


Betui tak betui hampa tengok la sendiri brp banyak pelestik hijau dalam trolley tu. 
Depa ni nak meniaga cekelat ka hapa ni ?? 



Biarlah gambar yang bercakap...kik kik kik






 Coklat yang wajib-wajib hampa beli dekat Langkawi.
Whittakers - ALMOND GOLD


Nampak dak ??? Penuh gila dengan Almond. Memang layan gila makan Whittakers ni. Menyesal pulak aku beli satu. 
Harga : RM12.90 (250gm)


Yang ni Whittakers dalam packing kecik. Kelebihan senang la nak makan.Tapi aku kan tamak haloba beli terus ja yg packing gedabak.




Cadbury aku tak layan coz kat  kedai depan umah aku pun belambak. Tapi lensa aku tertarik dengan wording (Malaysia) tu. Hgpa pun tau la cadbury ni dah kena hentam teruk dengan status kehalalannya. 



Ini watak utama yang diburu. Fulamak ayat. Ni la bendalah yang memberatkan tangan aku nak bawak balik. Sekali aku hangkut satu kotak besaq gedabak.
Lotte Pepero ALMOND
1 kotak : RM20.90 (256gm)
1 box besar ada 6 set. 
(hgpa kira la sendiri rm  nya, beli kotak besar pun harga sama takdak diskaun)
Yang ni memang serius sedap. mak mertua lalu ada aku kisah !!!!! 





Ini pun coklat yang familiar kalau p Langkawi. 
Harga : RM13.50 (300gm)

Tapi personally aku tak minat. Dah Ammar kirim beli la jugak bukan satu tapi dua paket ok !! Ko tak gosok gigi siap dengan mama.



Ferrero Rocher aku tak beli pun. Dah kerap aku beli kot. 
Ucapkan babai padamu cik ferrero. Harga macam kat atas.


Hersheys agak popular jugak. Aku rembat 3 paket opkos yang ada ALMOND.
Aku rembat tu bukan untuk aku tapi untuk jenjiran kirim...kik..kik.kikk
Harga : RM12.90
 ( Paket tak besar mana lekat celah gigi jer..oleh itu beli la bnyk bnyk bnyk paket)
Hampa nampak kan signage halalan toyyiban kat atas. 





Aku agak suka jugak coklat brand RItter Sport. Kali ni aku tukar variantnya. 
Kita try tengok rasa Galleta Butter Biscuit. Tapi aku frust pasai tak berapak kena dgn tekak aku. Coklat kat luaq dalam ada sekeping biskut. Rasa tak feel sangat makan.
Harga : RM4.90 (100gm)



Ok yang ni pilihan yang memang aku takan menyesai dan akan repeat.
RItter Sport White Whole Hazelnuts memannnnnggggg sedapppp.
Coklat putih penuh dengan kacang hazel. 
Harga : RM4.90 (100gm)

Secara kesimpulan last aku masuk Langkawi tahun 2012 harga adalah sedikit berubah. Ada kenaikan here and there terutama COKLAT. Tapi masih murah kalau nak compare dengan tanah besar. So selamat bercuti ke LANGKAWI.

4 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...