NAK JOINT

Mai La Klik Tengok Promo Best

Jumaat, 8 April 2011

Langkawi 2011 Part 5



















Destinasi seterusnya Mangroove Tour .....KILIM GEOFOREST PARK....destinasi yg menjadi tarikan pelamcong. Kami naik bot di Tg. Rhu...harga satu bot RM170.00 sahaja kapasiti 8 org. Memandangkan kami 3 beranak je so..kena la tunggu sapa2 yg nak share...jimat la sikit kan... Tunggu punya tunggu ada la honeymoon couple drp Kolumpo.. so kita decide bahagi dua kos boat menjadi RM85. ok la kan .....Tour memakan masa selama 3 jam.

















Destinasi pertama Sangkar Ikan. Kat sini boleh la tengok bbrp spesis ikan yg diternak di dalam sangkar. Macam ikan pari, baracuda, spesis udang dan ketam, nemo pun ada. Tapi kena berhati-hati klu yg bawa anak2 kecik tu....takut jatuh....klu nak makan pun boleh coz ada floating restaurant. Tapi kami teruskan perjalanan coz dah bawak bekal sendiri.











































































Aku scary gila time meniti ni. Buatnya jatuh dalam sangkaq ikan baracuda tu. Mulut aku tak abih- abih dok remind dak Ammar ni suruh jalan elok2. Dia selamba badak je jalan laju-laju. 





























Aktiviti 'Eagle Feeding"....tapi eagle pun x banyak yg keluar pasal umpan ciput kot. Tapi yg bestnya dapat tengok spesies burung yg paling ditakuti dengan jarak yg agak dekat. Aku seram ja buatnya dia landing atas bot. Masak kami. 






























Sambil-sambil jalan tu nnti tukang bot tu story la kisah bot yg yg kat atas tu. Keadaan dalam bot semua mulut melopong. (ooooo) 






























Nampak tak macam mulut dan hidung buaya. Klu korang nak tahu ni adalah Gua Buaya, Formasi batu yg berbentuk seperti kepala seekor buaya menjadikan gua ini salah satu tarikan pelancong.






























Menyusuri Gua Buaya. Gelap tu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...