NAK JOINT

Mai La Klik Tengok Promo Best

Sabtu, 28 September 2013

Pantai Samila, Songkla, Thailand


Ni episod aku berhari raya di Thailand...Habih umah dah kat Malaysia kita p raya kita sambung kat seberang sana pulak. Kot kot ada kuih raya lemang sebatang. Kebetulan border pass pun ngam2 dah nak xpired. Tapi sayang (#nada kena nyanyi2 sikit) so boring this trip. Sebabnya jem woooooooo. 


Tujuan utama kali ni kami nak p Floating Market. Berpuluh kali dah masuk Hadyai 
(ok aku tipu) berbelas kali yang ni betul. Teringin betul nak minum dalam kole2 tembikar tu. Tapi sebelah petang baru depa start menega so kita lajak p ronda-ronda cuci mata kat Songkhla dulu.

Jarak Songkhla dari Hatyai lebih kurang 33km. Kalau jalan clear elok setengah jam dah sampai kot kalau my lucky drive. Takde la jauh sangat. 




Attraction Place In Songkhla
1. Mermaid Statue
2. Songkhla Zoo
3. Songkhla Aquarium
4. Songkhla National Museum

Kalau bersekempatan ampa bolehlah melawat tempat-tempat di atas. Daripada desas desus yamg aku dengaq zoo di Songkhla ni lebih menarik drp Zoo Negara. Konsep drive tru yang mana ampa boleh drive sendiri utk melihat sendiri haiwan2 kat dalam tu. Sound good.  Sejauh mana kebenaran aku pun tak pasti coz aku sendiri pun tak berkesempatan nak p terjah lagi. Insyaallah suatu hari nanti kita sama-sama p na.



Alhamdullilah hgpa nampak kot orang tengah bersolat. Walaupun sedang bersuka-ria tapi solat tetap diutamakan. Walau di mana saja.




My lucky dah tak keruan bila tengok souvenir2 dari tin coke. Haruslah dia rembattt..
Tapikan ampa ...sob..sob...ampa jangan beli tau tang ni. Mahai sebenaqnya.
 Musibat betui.. Kalau nak beli ...beli ja kat penjaja tepi2 pantai tu. Harga beza sangat...Jebon betui. 






Aku nak jugak tangkap gambaq lentok2 kat mak duyung ni. Tapi ampa tengok la bila la turn aku nak sampai. Kalau aku jadi mak duyung tu mmg aku loncat ja masuk dlm ayaq balik. Serabut perut. Drp aku nk tunggu bek aku blah ja...MMg takdak harapan la klu sorang ja nak pose sampai 4-5 keping. 
So destinasi kami seterusnya Floating Market.
JUMPA DI SANA>>DI SANA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...