NAK JOINT

Mai La Klik Tengok Promo Best

Rabu, 5 Jun 2013

Aku si Wedding Planner

Salam...

Auwww...Gren tak tajuk...Macam dah setarap Pang Engku perasannya. Bukan saja aku suka-suka dok boh tajuk taktahwan memang betul pun aku akan jadi 
WEDDING PLANNER adik aku. Sekarang aku dah rasa semakin sibuk dan semakin fening coz majlis dah ada date yakni hujung tahun ni hokey!!!
Perasaan 13 tahun dulu masa aku kawin kembali semula.
 (Tuan tanah jangan over sangat !!!) 
Masa time aku kawin mana ada tema-tema bagai mcm la ni. Semua aci lawa ja. Macam-macam kalar ada. Ni adalah kenduri kedua selepas kenduri aku tahun 2000. Punya la lama baru ada kemeriahan kali kedua. Tapi kenduri kedua ni kami plan buat kecik-kecik ja pon tapi tetap akan meriah. Mak dgn abah pun dah tak larat nak buat itu ini umuq dah masuk angka 60an. Masa dulu leh la depa larat lagi. 


Awat seksi sangat Puan Wedding Planner ni ??? Tutup aurat sikit no. 


Gambar majlis pertunangan adik aku. Comel tak Kak Ton ?

Kahwin zaman aku dgn sekarang dah banyakkkkkkkkkkkk sangat perubahan. Dulu kami takdak internet nak buat sumber rujukan. Semua kena p cari sendiri survey sana sini. Abih ja time opis hour aku angkut BFF aku Irah p tawaf semua butik pengantin kat Sg. Petani. Hujung minggu pulak angkut mak bapak aku punya la nak cari baju tercantik dan terrrrmurahhh. Sekarang semua dihujung jari dah boleh cari baju, sewa pelamin, bunga teloq hanya duduk depan lappy or Iphone. Senang banyak no.

Semua memori tu memang tersimpan manis dalam ingatan aku. Tak mungkin aku lupakan sampai bila-bila. Dua tahun tempoh kami buat persiapan. Bunga teloq semua buat sendiri dengan mak aku. Punya la banyak sampai 1ooo lebih pcs kami menyantum macam-macam design mcm-mcm kaler dok ada. Lawak pun ada cacamarba semua. Sekarang dah jarang pengantin bagi bunga teloq kan...semua himbau dalam goodies bag. Habih cerita. 

Salah satu kenangan yg aku suka nak gelak sorang-sorang masa aku angkut adik laki pegi survey gaun pengantin sampai ke Jitra. Punya la jauh mcm dekat SP ni takdak gaun. Tapi kawan aku cakap kat sana sewa RM100 ja sepasang (gown+kot) murah kan. So aku  angkut adik pi dengan motor. Lepas dah deal dan setuju dengan harga otw balik kami kena tahan dengan polis coz ada roadblock dengan pekan Aloq Staq. Yang malangnya adik aku boleh lupa bawak lesen. Masa tu umuq adik aku 16 tahun rasanya tapi dia dah lesen la. Tergagap-gagap aku menjawab. Adik aku buat kewl ja. Lepas mintak ampun bagai kat pak polisi dengan alasan yg munasabah kami pun dilepaskan. Alhamdullillah. Adoi tu pengalaman pertama aku kena tahan dengan polis. 

Dah la kot mereben panjang-panjang. Lepas ni ada banyak qeja yang aku nk pikiaq n set-up. Nantikan entri aku seterusnya mengenai perjalanan majlis kawin my luvly brother ok. Kalau ada komen or idea jangan segan silu share dengan akak ko ni ye. 

--BUBAI-



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...