NAK JOINT

Mai La Klik Tengok Promo Best

Sabtu, 8 Jun 2013

Sekitar Majlis Pertunagan

Salam uols....

Saja la aku nak menunjuk-nunjuk gambag sekitar majlis adik aku bertunang awal tahun hari tu. Dah tengah tahun baru nak menunjuk. Very the. 
Aku kan anak perantau mana leh balik awai-awai. Mestilah last minit baru nak tunjuk muka. Hari Ahad nak bertunang hari Sabtu baru pegi cari barang-barang nak buat hantaran. Pagi-pagi aku dengan BFF sempat lagi pegi sesi mengurut dekat Baling. Hua..hua...bab-bab last minit ni memang best. Suka kalau kalut-kalut tau.



Dah janji dengan mak aku nak masak bla ..bla..bla..kita mangkit awai .bla.bla..baik mak...last-last kek ja aku buat. Tu pun malam dah bakaq siap-siap.


Ni antara rombongan cik kiah tersiri drp jiran-jiran tetangga. Kaum kerabat kami semua tunggu R&R Juru. Daripada umah kami 4 biji keta..campoq dgn kaum kerabat semua 6 biji. OMG semua 10 biji keta yg folo rombongan majlis pertunangan. 

Baik tak mak aku siap prepare bekfes untuk ahli rombongan. Kenyang depa alhamdullilah.



Mapley dok lekk jew. Dok sibuk dgn tab dia. 


Wan sibuk call sana sini


Orang kuat majlis


Maktok. Mak kita tau almost 62 yrs tapi tetap vogue. Sayang mak..sob..sob..sob..


Semua ahli rombongan vogue-vogue belaka. Aku ja asal ado. 



Dah sampai. Kira-kira dulu cukup ke dah ahli rombomga. Kot ada yg tertinggai lagi kat hiway. 


Mak-mak dgn pak-pak menakan (saudara) pun dah sampai semua. Kesian pakndak walau tak larat jalan dgn bertongkat gigih jugak nak ikut support anak menakan. Tima kasih pakndak. Sekarang ni aku mmg sedih coz pak ndak pun tak berapa sihat tak leh bangun dah. Baru ja lepas operation. Moga pakndak senantiasa dilindungai ALLAH swt. AMIN.


Makcik aku yang sentiasa the vogue


Para-para orang kuat majlis





Majlis dah pun bermula 




Mini pelamin yang sangat suci dan sweet bagi aku. 


Bila dah selesai majlis berbalas pantun , penetapan jumlah hantaran dan mas kahwin anak dara pun keluaq la ke singgahsana. Woww sekarang best kan tunang pun leh bersanding. Time aku tunang tersipu malu ja parking dalam bilik. Tak boleh keluaq pun. 


Cincin belah rotan yang menjadi simbol ikatan dua hati.


Mak jangan dok pasai dok cari cincin tak jumpa. Sebelum bertolak dh berapa juta kali aku dok remind. Mak !!! Cincin dah simpan dlm beg dak ? Jawapan mak aku dahhhhhh!!!


Finally sah la Ira akan menjadi menantu to be mak aku.. wink ...wink..


Pelukan kasih bakal ibu mertua


Amboi mak !! Seronok  nampak. Jangan gigi pelesu tercabut udah ler...hua hua hua..


Bakal besan bukan "besen" tau..


Bersama dengan bakal-bakal mak menakan (saudara)


Boleh pandang-pandang, duduk renggang-renggang


Ira : Nah bunga ni untuk AWAK !! 
Jai : AWAK jgn buat giler saya nak pegang bunga tu pulak !!
(Pandai-pandai ja aku bikin dialog poyo)


Dah la tak yah enteprem banyak-banyak gambaq merpati ni. Nanti dah tak berseri bila kawin. Jom kita p makan. 


Cool table setting


Jom kita serang !!!!!! Hakikatnya aku jugak yg makan last2 minit. Nasib ler hg sapa suruh jadi photografer. 


Candy Buffet 



Tima kasih keluarga sebelah anak dara kerna jamuan yg superb sedap. 


My Ammar



-BUBAI-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...