NAK JOINT

Mai La Klik Tengok Promo Best

Ahad, 9 Februari 2014

DIY Wedding Guest Book Simple

Salam semua....yuhu..yuhu..


Rajin pulak kak ton ni dok tulih blog. Kalau malas berbulan tinggal berdaki. Bukan takat bersawang lagi dah..Hua ..Hua..hua..
Hari ni aku nak story pasal DIY Guest Book. Semua main kawin kawin ada guest book kan sekarang. Kak ton pun nak wat jugak la. 
Walaupun time aku kawin guest ja ada..book tak dak pun...sob..sob..sobb....
So tanpa bnyk merapu meraban jom kita tengok hasilnya.

Bahan Bahan Yang Diperlukan
Sendiri Punya Artwork
Mounting Board A4 - 2 pcs
Renda Lace
Reben
Brooch
Gam UHU
Glue Gun
Aksesori Berkaitan



 Cara-cara nak buat pun tak susah mana. Ampa tgk gambaq pun leh tau dah buat cam na. Semua main lekat-lekat ja. Artwork tu pun godek-godek kat internet. Ejas wording kat Phtotoscape. Pastu print. 
Semua reben/lace semua benda2 yang sedia ada dlm kit diy aku. So guna pakai ja yang mana sesuai. Takdak yang beli. 
Isi dalam aku buat kat Microsoft Word ja. Pastu adik aku yang print dan fotostat ikut berapa tebal ampa nak. Aku buat 50 m/s. Tak cukup weiiii
Korang up lebih sikit 100 m/s better kot. 
Semua tulis sorang satu muka mana nak cukup. 

The best part is kanak-kanak kandos yang paling xcited nak tulis dgn pen kaler-maler tu. Macam -macam wish depa tulis. Lawak bila baca. Yang spellling hantam kromo.
Ok !!!! Pastu boleh la p hantaq binding. Guna comb binder wire yang halus baru efek lebih cantik. Jangan ampa binding seropa folio sejarah tu. 
Hias la ikut rasa hati dan kreatviti. Aku letak brooch pepel kat cover tu. Buang pin lekat dengan glue gun. Gun UHU tak boleh guna ye part ni. 
Ampa wajib ada Guest Book ni tak kira la DIY atau tempah kat designer untuk efek yang lebih kebaboom. Memori ni akan kekal sampai bila-bila. Sama macam kita simpan gambaq. Sambil baca sambil qenyeh.

Cau Cin Cau
Wassakam






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...